Oferta szkoleń prawnych
Prawa konsumentów i przedsiębiorców
RĘKOJMIA I GWARANCJA: ODPOWIEDZIALNOŚĆ SPRZEDAWCY Z TYTUŁU WAD RZECZY SPRZEDANEJ W RAMACH TZW. SPRZEDAŻY KONSUMENCKIEJ I PROFESJONALNEJ.
Szkolenie dotyczy zagadnień związanych z regulacją prawną rękojmi i gwarancji w szczególności w ujęciu profesjonalnym na gruncie kodeksu cywilnego i ustaw konsumenckich.
Informacje o szkoleniu
Szczegóły
Ilość godzin: 6
Liczba uczestników: 5-8
Lokalizacja: Poznań, ul. Palacza 144
Cena: 2000 zł netto
Grupa docelowa
Przedstawiciele i pracownicy podmiotów gospodarczych zajmujących się handlem, firm usługowych i produkcyjnych, którzy w ramach swojej pracy stykają się z roszczeniami i żądaniami klientów zgłaszanymi na podstawie rękojmi i gwarancji.
Zakres tematyczny szkolenia
Rękojmia w relacjach z konsumentem i profesjonalistą oraz gwarancja.
Tematyka szkolenia:
• Zasady ogólne
Wady fizyczne i wady prawne rzeczy sprzedanej. | Wada znana kupującemu, wada widoczna, a wada ukryta – rozkład ciężaru dowodu. | Nieprzydatność rzeczy. | Niekompletność rzeczy. | Zwolnienie sprzedawcy od odpowiedzialności za wady fizyczne. | Modyfikacja zasad odpowiedzialności na podstawie umowy stron.
• Rękojmia konsumencka
Zakres uprawnień konsumenta (w tym m.in. prawo do wymiany rzeczy, usunięcia wady, odstąpienia od umowy i obniżenia ceny). | Koszty obsługi procesu reklamacyjnego (w tym m.in. koszt dostarczenia rzeczy wadliwej, koszt naprawy, wymiany, demontażu, ponownego montażu).
• Rękojmia w obrocie profesjonalnym
Przybliżenie pojęcia wady fizycznej i jej wpływu na obrót profesjonalny. | Akty staranności kupującego profesjonalisty. | Uprawnienia kupującego profesjonalisty. | Zwolnienie sprzedawcy od odpowiedzialności za wady fizyczne i prawne. | Koszty obsługi procesu reklamacyjnego. | Modyfikacja zasad odpowiedzialności na podstawie umowy stron.
• Gwarancja
Wzajemna relacja uprawnień z gwarancji i rękojmi. | Dokument gwarancyjny| Obowiązki gwaranta i przesłanki jego odpowiedzialności. | Uprawnienia kupującego. | Zasady poprawnego formułowania warunków gwarancji z uwzględnieniem konieczności zapewnienia ochrony interesów.
• Optymalizacja procesu reklamacyjnego
Optymalizacja procesu reklamacyjnego z uwzględnieniem ochrony interesów sprzedawcy. | Uprawnienia sprzedawcy w przypadku uwzględnienia roszczeń kupującego – roszczenie regresowe.
Ramowy program szkolenia
LP | Przedmiot / Temat zajęć |
Data realizacji zajęć |
Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
1 |
· RODO a nowe obowiązki w zakresie rekrutacji pracowników. · Obowiązki informacyjne pracodawcy wobec pracownika w świetle RODO. · Upoważnienia do przetwarzania danych osobowych dla pracowników i współpracowników. · Omówienie dokumentacji (ewidencji i rejestrów), jakie należy wdrożyć w ramach dostosowania praktyk podmiotu do RODO. · Zgoda pracownika na przetwarzanie danych osobowych – kiedy jest wymagana? |
2019-05-06 | 09:00 | 11:00 | 2:00 |
2 | Przerwa kawowa | 2019-05-06 | 11:30 | 11:45 | 0:15 |
3 |
· Nowe zasady w zakresie wprowadzania różne formy monitoringu u pracodawcy. · Omówienie zmian w kodeksie pracy obowiązujących od dnia 1 stycznia 2019 roku. · Telepraca i praca w szczególnym systemie czasu pracy – omówienie nowych obowiązków pracodawcy. · Wniosek pracownika o wykonywanie pracy w systemie przerywanego czasu pracy, ruchomego czasu pracy lub w indywidualnym rozkładzie czasu pracy. · Zasady wypowiadania umowy o pracę oraz rozwiązywania umowy o pracę bez wypowiedzenia. |
2019-05-06 | 11:45 | 13:15 | 2:00 |
Prowadzący szkolenie
KATARZYNA TURCZA
Radca prawny, Doradca restrukturyzacyjny
SPECJALIZACJA
KONTRAKTY HANDLOWE | PRAWO UPADŁOŚCIOWE | PRAWO OCHRONY KONSUMENTA | ODSZKODOWANIA
BIOGRAFIA
Radca Prawny, Doradca Restrukturyzacyjny/Syndyk. W toku swojej praktyki zawodowej brała udział w wielu złożonych projektach mających za przedmiot opracowanie strategii prawno – biznesowej sprzedaży różnych produktów dla klientów profesjonalnych, w tym e – commerce. Tworzyła złożoną dokumentację handlową, ukierunkowaną na ochronę praw przedsiębiorców tak polskich jak i zagranicznych, odpowiadającą przy tym standardom konsumenckim.
Poza doświadczeniem w projektowaniu, badaniu (Due diligence) oraz opiniowaniu kontraktów handlowych, w tym między innymi w branży motoryzacyjnej, spożywczej oraz HORECA, posiada praktykę w zaawansowanych sposobach dochodzenia należności, w tym obejmujących wielopoziomowe Actio Pauliana, na wszystkich etapach procesu cywilnego.
Studiowała na kierunku prawo francuskie i europejskie w ramach programu realizowanego przez UŁ we współpracy z Uniwersytetem w Tours, uzyskując dyplom magistra prawa europejskiego (juriste europeen) na poziomie Master 2. Biegle posługuje się językiem francuskim (certyfikat DALF i C1) oraz angielskim.
WYBRANE DOŚWIADCZENIE
✪ Opracowanie strategii prawno – biznesowej dla partnerskiego e-commerce w branży HORECA.
✪ Zaprojektowanie i wdrożenie dokumentacji handlowej w spółce akcyjnej działającej w branży motoryzacyjnej, z uwzględnieniem szczególnej ochrony praw konsumenta.
✪ Badanie i opiniowanie kontraktów handlowych w toku złożonego due diligence, w procesie przedtransakcyjnym spółek akcyjnych.
✪ Przedprocesowe postępowanie przed organami UOKIK oraz KNF.
✪ Pozytywny wynik postępowania cywilnego, zakończonego w II instancji, w ramach złożonej, wielopoziomowej Actio Pauliana.
✪ Przeprowadzanie postępowań upadłościowych konsumentów jako wyznaczony syndyk.
✪ Obsługa przedsiębiorców zagranicznych (j. francuski).
WYKSZTAŁCENIE
♣ Absolwentka Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Łódzkiego – kierunek Prawo
♣ Absolwentka studiów podyplomowych z prawa upadłościowego i naprawczego na Uniwersytecie im. A. Mickiewicza w Poznaniu
♣ Absolwentka studiów podyplomowych z Ochrony danych osobowych i bezpieczeństwa teleinformatycznego w biznesie na Uniwersytecie Ekonomicznym w Poznaniu
♣ Absolwentka podyplomowego magisterium prawa europejskiego – Master 2 (tytuł: Juriste européen) w współpracy z Université de Tours
♣ Absolwentka Diplome Universitaire (DU) z prawa francuskiego w ramach programu SPF we współpracy z Université de Tours
♣ Ukończenie szkolenia dla Auditorów i Pełnomocników Zarządu ds. Zintegrowanego Systemu Zarządzania wg norm ISO 9001:2015 oraz ISO/IEC 27001
♣ Licencjonowany Syndyk
♣ Członek Krajowej Izby Doradców Restrukturyzacyjnych
ZNAJOMOŚĆ JĘZYKÓW OBCYCH
Język angielski; Język francuski (certyfikat DALF i C1)
Materiały dydaktyczne
- Autorskie materiały szkoleniowe.
- Materiały piśmiennicze (notatnik, długopis).
- Książka.
- Każdy z uczestników otrzyma indywidualną kartę rabatową -10% zniżki na kolejne szkolenie otwarte organizowane przez Kancelarię.
- Po ukończeniu szkolenia uczestnik otrzymuje dyplom potwierdzający jego ukończenie.
W ramach szkolenia każdy z uczestników ma zapewniony dostęp do świeżej kawy i gorącej herbaty.
Efekty kształcenia
Wiedza
- Uczestnik posiada wiedzę o ostatnich nowelizacjach kodeksu pracy i ustaw powiązanych.
- Uczestnik posiada wiedzę o Rozporządzeniu Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (RODO) oraz o Ustawie z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych.
- Uczestnik posiada wiedzę kiedy wymagana jest zgoda pracownika na przetwarzanie danych osobowych.
- Uczestnik posiada wiedzę na temat wymogów prawnych stawianych przez RODO w zakresie stosowania monitoringu w przedsiębiorstwie.
Umiejętności
- Uczestnik potrafi zdobytą wiedze zastosować w praktycznym ujęciu.
- Uczestnik potrafi sporządzać dokumentację zgodną z RODO w tym Upoważnienia do przetwarzania danych osobowych dla pracowników i współpracowników.
- Uczestnik potrafi przeprowadzić procedurę wypowiedzenia umowy o pracę oraz rozwiązywania umowy o pracę bez wypowiedzenia w zgodzie z RODO.
- Uczestnik potrafi spełniać obowiązek informacyjny w zakresie rekrutacji pracowników.
Kompetencje
- Uczestnik ma świadomość tego, że ciągle powinien się doszkalać – podnosić swoje kwalifikacje zawodowe.
- Uczestnik jest świadomy tego, że prawo zmienia się bardzo szybko i aby pozostać na bieżąco, powinien interesować się tym co, robi – czytać blogi branżowe, śledzić zmiany, jakie zachodzą prawie krajowym i europejskim.
Q&A
Ile osób może wziąć udział w szkoleniu?
Wszystko zależy od konkretnego szkolenia. Skomplikowana materia wymaga odpowiedniego skupienia i indywidualnego podejścia dlatego warto by grupy nie były zbyt liczne. Ilość uczestników na szkoleniach zamkniętych ustalana jest indywidualnie.
Czy szkolenie może odbyć się w formie internetowego webinaru?
Tak. Wprowadziliśmy nowe rozwiązanie szkoleniowe – internetowe webinary. Od teraz każde z naszych szkoleń może zostać przeprowadzone w wygodnej formie on-line w odpowiadającym Państwu terminie.
Jak załatwić formalności związane z uzyskaniem dofinansowania?
Wypełnienie dokumentów nie jest skomplikowane, ale chętnie pomożemy i wspólnie zorganizujemy niezbędne formalności.
Czy szkolenie otwarte może odbyć się w innym terminie niż podane jest to w kalendarzu?
Oczywiście, szkolenia odbywają się regularnie. Jeśli są Państwo zainteresowani szkoleniem w formule otwartej, a nie widzą Państwo dogodnego dla siebie terminu prosimy o kontakt. Postaramy się ustalić dodatkowy, odpowiadający Państwu termin.
Czy istnieje możliwość zorganizowania szkolenia prawnego o innej tematyce?
Tak, oczywiście. Nierzadko tematy szkoleń powstawały we współpracy z naszymi Klientami, którzy zgłaszali zapotrzebowanie na konkretne szkolenie. W takiej sytuacji prosimy o kontakt.
Pytania?
SKONTAKTUJ SIĘ Z NAMI
TURCZA Kancelaria Radców Prawnych
NIP : 945-189-28-38
Telefon: +48 61 666 37 60 | +48 607 990 838
E-mail: kancelaria@turcza.com.pl
szkolenia@turcza.com.pl
Oddział Poznań
60-278 Poznań
Godziny otwarcia:
pon - pt - 9:00-17:00
Oddział Warszawa
ul. Królewska 16
00-103 Warszawa
Godziny otwarcia:
pon - pt - 9:00-17:00
Oddział Leszno
ul. Niepodległości 49
64-100 Leszno
Godziny otwarcia:
pon - pt - 9:00-17:00
ZNAJDŹ NAS
TURCZA.edu.pl
Turcza.edu.pl
ul. Grochowska 56, 60 – 347 Poznań
O nas
Kancelaria TURCZA od ponad 12 lat dostarcza nowoczesne rozwiązania szkoleniowo-doradcze z zakresu szeroko pojętego prawa i tematyki prawnej oraz zapewnia dostęp do najwyższej jakości usług dopasowanych do potrzeb Klientów.
Zapraszamy również na stronę internetową Kancelarii: turcza.com.pl
Nawigacja strony
Copyright © 2022 TURCZA Kancelaria Radców Prawnych. All rights reserved.