Oferta szkoleń prawnych
Prawo transportowe
DOSTAWY MIĘDZYNARODOWE – JAK WŁAŚCIWIE PRZEPROWADZAĆ POSTĘPOWANIA REKLAMACYJNE DOTYCZĄCE WAD DOSTARCZONEGO TOWARU?
Celem szkolenia jest usystematyzowanie wiedzy oraz zapoznanie uczestników z niuansami prawnymi dotyczącymi transportu i spedycji tak, by zminimalizować ryzyko błędu przy zawieraniu umowy, przygotowywaniu przewozu lub składaniu reklamacji.
Informacje o szkoleniu
Szczegóły
Ilość godzin: 6
Liczba uczestników: 5-8
Lokalizacja: Poznań, ul. Palacza 144
Cena: 1500 zł netto
Grupa docelowa
Podmioty korzystające z usług firm transportowych w zakresie międzynarodowego przewozu towarów oraz firmy transportowe zajmujące się przewozami międzynarodowymi.
Zakres tematyczny szkolenia
Konwencja CMR, a prawa i obowiązki firm spedycyjnych – omówienie na praktycznych przykładach najczęstszych błędów popełnianych w związku z zaistnieniem wad przewożonego towaru.
Tematyka szkolenia:
• Konwencja CMR a prawa i obowiązki firm spedycyjnych
• Omówienie na praktycznych przykładach najczęstszych błędów popełnianych w związku ze zaistnieniem wad przewożonego towaru
• Wypracowanie postanowień umownych ukierunkowanych na maksymalną ochronę interesów Spółki
• Przedstawienie propozycji modelowej procedury reklamacyjnej. Etapy postępowania reklamacyjnego
• Skuteczne dochodzenie roszczeń odszkodowawczych
Ramowy program szkolenia
LP | Przedmiot / Temat zajęć |
Data realizacji zajęć |
Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
1 |
· Konwencja CMR a prawa i obowiązki firm spedycyjnych – jakich błędów się wystrzegać? Wyjaśnienie znaczenia listu przewozowego oraz jego treści w kontekście skutecznego dochodzenia roszczeń od spedytora. · Omówienie na praktycznych przykładach najczęstszych błędów popełnianych w związku ze zaistnieniem wad przewożonego towaru. Praca zespołowa, case study przygotowane pod kątem Spółki, w oparciu o ankiety przesłane wcześniej przez uczestników szkolenia · Wypracowanie postanowień umownych ukierunkowanych na maksymalną ochronę interesów Spółki. Omówienie przykładowych elementów, jakie powinna zawierać umowa zawierana z klientem (odbiorcą dostawy) lub regulamin realizacji dostaw. |
2019-05-06 | 09:00 | 11:00 | 2:00 |
2 | Przerwa kawowa | 2019-05-06 | 11:30 | 11:45 | 0:15 |
3 |
· Przedstawienie propozycji modelowej procedury reklamacyjnej. Etapy postępowania reklamacyjnego. Praca zespołowa, wspólne uzgodnienie – na bazie przedstawionych na szkoleniu informacji – kluczowych elementów procedury reklamacyjnej oraz ich kolejności. Omówienie obowiązków spedytora, Spółki oraz klienta (odbiorcy dostawy). · Skuteczne dochodzenie roszczeń odszkodowawczych Analiza czynności, jakie należy podjąć wobec klienta i spedytora w celu wyegzekwowania odszkodowania w przypadku, gdy wada towaru (polegająca np. na jego niekompletności) leży po stronie spedytora. Przedstawienie dokumentów mogących stanowić podstawę wykazania zaistnienia szkody. |
2019-05-06 | 11:45 | 13:15 | 2:00 |
Prowadzący szkolenie
Marta Rabe-Kozłowska
Radca prawny
SPECJALIZACJA
UMOWY HANDLOWE | OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH | PRAWO OCHRONY ŚRODOWISKA | MIĘDZYNARODOWE PRAWO TRANSPORTOWE
BIOGRAFIA
Ukończyła aplikacje radcowską przy Okręgowej Izbie Radców Prawnych w Poznaniu. Doświadczenie zdobywała pracując w poznańskich kancelariach radcowskich i radcowsko-adwokackich, gdzie zajmowała się m.in. bieżącą obsługą spółek prawa handlowego, w tym należących do grupy kapitałowej, sprawami z obszaru prawa bankowego, kontraktowego oraz upadłościowego. Posiada bogate doświadczenie jako tłumacz (ustny i pisemny) tekstów o tematyce prawniczej, w szczególności szeroko pojętych umów gospodarczych, prowadziła również autorskie warsztaty językowe w zakresie Legal English. W obszarze jej zainteresowań znajduje się prawo spółek handlowych, prawo gospodarcze oraz prawo cywilne. Członek Stowarzyszenia Prawa Prywatnego przy Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.
Biegle włada językiem angielskim, zna język hiszpański.
WYBRANE DOŚWIADCZENIE
✪ Prowadzenie warsztatów dot. zasad wdrażania oraz audytowania podmiotów pod kątem zgodności ich działań i praktyk z przepisami z zakresu ochrony danych osobowych na rzecz dużych podmiotów gospodarczych w tym Krajowej Izby Rozliczeniowej S.A.
✪ Przeprowadzenie licznych audytów poprawności działań przedsiębiorstw odnośnie do wymogów RODO.
✪ Pełnienie funkcji Inspektora Ochrony Danych Osobowych (IOD) w spółkach.
✪ Przeprowadzanie badań due diligence na potrzeby obrotu wierzytelnościami spółek kapitałowych.
✪ Obsługa grup kapitałowych w szczególności pod kątem prawidłowości przepływu usług wzajemnych świadczonych między spółkami.
✪ Przeprowadzenie nabycia przedsiębiorstwa w ramach przygotowanego postępowania upadłościowego (Pre-Pack).
✪ Aktywna obsługa klientów zagranicznych w j. angielskim.
✪ Prowadzenie autorskich kursów z obszaru Legal English dla sędziów i prokuratorów.
WYKSZTAŁCENIE
♣ Absolwentka Wydziału Prawa i Administracji na Uniwersytecie im. M. Kopernika w Toruniu – kierunek prawo
♣ Absolwentka Katedry Filologii Angielskiej na Uniwersytecie im. M. Kopernika w Toruniu – kierunek anglistyka
♣ Ukończony kurs: „Praktyczne aspekty RODO: tworzenie dokumentacji zgodnej z wymogami RODO”
♣ Ukończenie szkolenia dla Auditorów i Pełnomocników Zarządu ds. Zintegrowanego Systemu Zarządzania wg norm ISO 9001:2015 oraz ISO/IEC 27001
♣ Prawo ochrony środowiska oraz ustawy powiązane – Kompendium obowiązujących przepisów – 2-dniowe warsztaty praktyczne
ZNAJOMOŚĆ JĘZYKÓW OBCYCH
Język angielski (ukończona anglistyka); Język hiszpański (certyfikat Dele)
Materiały dydaktyczne
- Autorskie materiały szkoleniowe.
- Materiały piśmiennicze (notatnik, długopis).
- Książka.
- Każdy z uczestników otrzyma indywidualną kartę rabatową -10% zniżki na kolejne szkolenie otwarte organizowane przez Kancelarię.
- Po ukończeniu szkolenia uczestnik otrzymuje dyplom potwierdzający jego ukończenie.
W ramach szkolenia każdy z uczestników ma zapewniony dostęp do świeżej kawy i gorącej herbaty.
Efekty kształcenia
Wiedza
- Uczestnik posiada wiedzę o ostatnich nowelizacjach kodeksu pracy i ustaw powiązanych.
- Uczestnik posiada wiedzę o Rozporządzeniu Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (RODO) oraz o Ustawie z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych.
- Uczestnik posiada wiedzę kiedy wymagana jest zgoda pracownika na przetwarzanie danych osobowych.
- Uczestnik posiada wiedzę na temat wymogów prawnych stawianych przez RODO w zakresie stosowania monitoringu w przedsiębiorstwie.
Umiejętności
- Uczestnik potrafi zdobytą wiedze zastosować w praktycznym ujęciu.
- Uczestnik potrafi sporządzać dokumentację zgodną z RODO w tym Upoważnienia do przetwarzania danych osobowych dla pracowników i współpracowników.
- Uczestnik potrafi przeprowadzić procedurę wypowiedzenia umowy o pracę oraz rozwiązywania umowy o pracę bez wypowiedzenia w zgodzie z RODO.
- Uczestnik potrafi spełniać obowiązek informacyjny w zakresie rekrutacji pracowników.
Kompetencje
- Uczestnik ma świadomość tego, że ciągle powinien się doszkalać – podnosić swoje kwalifikacje zawodowe.
- Uczestnik jest świadomy tego, że prawo zmienia się bardzo szybko i aby pozostać na bieżąco, powinien interesować się tym co, robi – czytać blogi branżowe, śledzić zmiany, jakie zachodzą prawie krajowym i europejskim.
Q&A
Ile osób może wziąć udział w szkoleniu?
Wszystko zależy od konkretnego szkolenia. Skomplikowana materia wymaga odpowiedniego skupienia i indywidualnego podejścia dlatego warto by grupy nie były zbyt liczne. Ilość uczestników na szkoleniach zamkniętych ustalana jest indywidualnie.
Czy szkolenie może odbyć się w formie internetowego webinaru?
Tak. Wprowadziliśmy nowe rozwiązanie szkoleniowe – internetowe webinary. Od teraz każde z naszych szkoleń może zostać przeprowadzone w wygodnej formie on-line w odpowiadającym Państwu terminie.
Jak załatwić formalności związane z uzyskaniem dofinansowania?
Wypełnienie dokumentów nie jest skomplikowane, ale chętnie pomożemy i wspólnie zorganizujemy niezbędne formalności.
Czy szkolenie otwarte może odbyć się w innym terminie niż podane jest to w kalendarzu?
Oczywiście, szkolenia odbywają się regularnie. Jeśli są Państwo zainteresowani szkoleniem w formule otwartej, a nie widzą Państwo dogodnego dla siebie terminu prosimy o kontakt. Postaramy się ustalić dodatkowy, odpowiadający Państwu termin.
Czy istnieje możliwość zorganizowania szkolenia prawnego o innej tematyce?
Tak, oczywiście. Nierzadko tematy szkoleń powstawały we współpracy z naszymi Klientami, którzy zgłaszali zapotrzebowanie na konkretne szkolenie. W takiej sytuacji prosimy o kontakt.
Pytania?
SKONTAKTUJ SIĘ Z NAMI
TURCZA Kancelaria Radców Prawnych
NIP : 945-189-28-38
Telefon: +48 61 666 37 60 | +48 607 990 838
E-mail: kancelaria@turcza.com.pl
szkolenia@turcza.com.pl
Oddział Poznań
60-278 Poznań
Godziny otwarcia:
pon - pt - 9:00-17:00
Oddział Warszawa
ul. Królewska 16
00-103 Warszawa
Godziny otwarcia:
pon - pt - 9:00-17:00
Oddział Leszno
ul. Niepodległości 49
64-100 Leszno
Godziny otwarcia:
pon - pt - 9:00-17:00
ZNAJDŹ NAS
TURCZA.edu.pl
Turcza.edu.pl
ul. Grochowska 56, 60 – 347 Poznań
O nas
Kancelaria TURCZA od ponad 12 lat dostarcza nowoczesne rozwiązania szkoleniowo-doradcze z zakresu szeroko pojętego prawa i tematyki prawnej oraz zapewnia dostęp do najwyższej jakości usług dopasowanych do potrzeb Klientów.
Zapraszamy również na stronę internetową Kancelarii: turcza.com.pl
Nawigacja strony
Copyright © 2022 TURCZA Kancelaria Radców Prawnych. All rights reserved.